“Korte lijnen en kennis van zaken”

“Het is prettig dat SHS oplossingsgericht werkt”, vindt Sander. “Je hoeft ook niet over allerlei schijven als je een vraag hebt. De lijnen zijn kort en de mensen die er werken, werken er al lang, waardoor ze jou en het bedrijf kennen. Degene die je aan de lijn krijgt, zorgt ook voor een antwoord. Dat is echt ontzorgen”.

Nedpack en het daaruit voortgekomen bedrijf Qimarox leveren wereldwijd geautomatiseerde systemen op het gebied van het palletiseren van producten zoals dozen en trays (Palletiseren is het proces van het beladen van een pallet met artikelen). 

Hierbij richt Nedpack zich met name op ontwerp, integratie, service en onderhoud van complete eindverpakkingssystemen in Nederland; In België levert Nedpack klant-specifieke-systemen aan fabrikanten zoals Remia en Heins. Een groot deel van de ervaring is opgedaan door het uitvoeren van onderhoud en aanpassingen aan bestaande palletiseermachines van diverse merken. 

Qimarox levert met name verticaal transport aan sectoren van voedingsmiddelen tot aan logistiek. Zij bedienen klanten als Friesland Campina, Aviko maar ook Tesla en Nike. Doe je thuis de koelkast open, dan is de kans groot dat er meerdere pakken door de systemen van Qimarox zijn vervoerd. Het bedrijf is inmiddels een toonaangevende fabrikant van componenten voor ‘material-handling’-systemen.

Als producent van onder meer palletiseermachines en productliften onderscheidt Qimarox zich met een eigentijdse visie en aanpak. Innovatie, kwaliteit en toegevoegde waarde staan daarbij hoog in het vaandel. 

Sander West, Controller en verantwoordelijk voor de automatisering binnen beide bedrijven, werkt al jaren naar volle tevredenheid met SHS Systems. Zo’n 2 jaar geleden is het bedrijf voor de kantoorautomatisering overgestapt op een Cloudomgeving. Deze omgeving omvat de meeste officepakketten en een mailoplossing. 

Achteraf een hele goede keuze want hierdoor kon het bedrijf in maart 2021, toen door Covid iedereen thuis moest werken, direct doorgaan en de 40 kantoormedewerkers faciliteren bij het thuiswerken. En dat was prettig. Al snel werd er als toevoeging een pilot met MS-teams gestart. Toen ook dit goed bleek te werken, liep alles gewoon weer door. 

“Het is prettig dat SHS oplossingsgericht werkt”, vindt Sander. “Je hoeft ook niet over allerlei schijven als je een vraag hebt. De lijnen zijn kort en de mensen die er werken, werken er al lang, waardoor ze jou en het bedrijf kennen. Degene die je aan de lijn krijgt, zorgt ook voor een antwoord. Dat is echt ontzorgen”.

Het bedrijf heeft ook zelf nog een parttime systeembeheerder in dienst, voor de autocad-systemen die nog op een eigen server draaien. Toch wordt SHS Systems er altijd direct bij betrokken als er nieuwe projecten starten. “Zij zijn op veel gebieden inzetbaar en hebben veel kennis. Dat maakt ze tot een fijne en betrouwbare partner”, geeft West aan. 

Betrouwbaarheid, snelheid maar zeker ook de veiligheid zijn voor zowel Nedpack als Qimarox belangrijke punten als het gaat om de keuze voor een ICT-partner. SHS Systems heeft de data veilig opgeslagen in een Nederlands datacenter van SLTN/Interaccess en is daarmee betrouwbaar en overal te bereiken. Sander is zelf fysiek in het datacenter geweest en heeft met eigen ogen kunnen zien hoe alles werkt. “Dat geeft echt vertrouwen”, zegt hij.

Onlangs nog merkte West hoe belangrijk het is om snel te kunnen schakelen, toen er een probleem was op één van de eigen servers. Het probleem werd, ondanks dat het een eigen server was, gemeld bij SHS en een dag later lag er al een voorstel. “Hierdoor heb je dus het gevoel dat je er niet alleen voor staat”.

Met dank aan Sander West, Controller Nedpack

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

“Meedenken en anticiperen zijn wel echt de pré’s”

“Vaak worden de updates in de avond gedaan,” zegt Augstein, “en dat is prettig want overdag zijn we natuurlijk veel te druk. Daarbij is alles met elkaar verbonden en bij een update zouden 40 medewerkers dan met hun armen over elkaar zitten. Nu hebben we nergens last van en kunnen de jaarrekeningen van de klanten er gewoon op tijd uit. Daaruit blijkt dat ze echt meedenken en zonder te vragen ook anticiperen op wat voor jou van belang is”.

Lees meer

“Korte lijnen en kennis van zaken”

“Het is prettig dat SHS oplossingsgericht werkt”, vindt Sander. “Je hoeft ook niet over allerlei schijven als je een vraag hebt. De lijnen zijn kort en de mensen die er werken, werken er al lang, waardoor ze jou en het bedrijf kennen. Degene die je aan de lijn krijgt, zorgt ook voor een antwoord. Dat is echt ontzorgen”.

Lees meer